Да ли Никола Самарџић подржава оправдање Јасеновца?
„Srbija je u glibu mitomanije svinjokradice i konjokradice Karađorđevića. Oni su trudnoj ženi odsekli sise, izmislili Kosovski boj, stvorili Spc, izmislili svetog savu i ostale gluposti, napravili ršum u Cg i Kosovu. Jasenovac je odgovor na njihovu vladavinu, nema većih zlotvora.”
Srbija je u glibu mitomanije svinjokradice i konjokradice Karađorđevića. Oni su trudnoj ženi odsekli sise, izmislili Kosovski boj, stvorili Spc, izmislili svetog savu i ostale gluposti, napravili ršum u Cg i Kosovu, Jasenovac je odgovor na njihovu vladavinu, nema većih zlotvora
— Iggy (@Iggyb666) June 30, 2020
Према нашем мишљењу, посебно забрињавајућа чињеница је то што је професор Никола Самарџић показао да одобрава садржај спорног твита, кроз његово, жаргонски речено, „лајковање”.
Улазак у дебату око владавине Карађорђевића био би грешка и удаљавање од суштине. У горе поменутом твиту оправдава се логор смрти Јасеновац, фабрике смрти за стотине хиљада мушкараца, жена и деце. Фабрике смрти за Србе, али и Јевреје и Роме. Ово је недопустиво и представља прихватање аргументације о кривици једног народа који треба казнити његовим уништењем.
Желимо да објаснимо и порекло тезе о историјској кривици српског народа, чији су аутори не само усташе него и комунисти. На Конгресу Комунистичке партије Југославије у Дрездену 1928. године класична марксистичка теза о угњетавачкој класи надограђена је у тезу о „угњетавачкој нацији” у вишенационалним државама. У Краљевини Југославији као „угњетавачку нацију” која живи на рачун других нација комунисти су одредили српски народ. Усташе су заступале идентичну тезу о угрожености хрватског народа од стране Срба. Сходно томе, не чуди што су југословенски комунисти отворено подржавали клеронацистички усташки покрет пре али и за време Другог светског рата. У службеном гласилу Централног Комитета Комунистичке Партије Југославије ”Пролетер” из 1932. године стоји следеће:
„Комунистичка партија поздравља усташки покрет личких и далматинских сељака и ставља се у потпуности на њихову страну. Дужност је свих комунистичких организација и сваког комунисте да тај покрет потпомогну, организују и предводе.“
Подршка се претворила у примере сарадње током рата, а један од тих примера је онај из 1943. током мартовских преговора. Према сведочењу Милована Ђиласа југословенски комунисти су у преговорима о једној врсти ратне координације у потрази за примирјем са немачким нацистима, учествовали са делегацијом коју су чинили Коча Поповић, Владимир Велебит и Милован Ђилас. Из овога произилази да је могућа подршка чак и нацистима како би се сузбила такозвана ”великосрпска угњетавачка нација” у процесу комунистичке револуције. Тако је измишљена историјска кривица на основу које је комунистичка елита у СФРЈ правдала злочине против Срба, укључујући и Јасеновац и друге логоре смрти. Ово учење са израженим аутошовинизмом у савременој Србији наставила је другосрбијанска лажна елита, очигледно верна дрезденским постулатима из 1928. године.
Узнемирени полемикама у вези са поменутим твитом и ставовима професора Николе Самарџића, желимо да, у циљу разјашњења, поставимо професору следећа питања: Како објашњава тезу да Српска православна црква постоји тек од Карађорђевића, као и да је Свети Сава измишљен? Какав је његов став о Јасеновцу, где је брутално мучено и убијено најмање 700.000 Срба, Јевреја и Рома? Какав је његов став о посебним логорима за децу у НДХ? Који су, према његовом мишљењу, разлози спровођења геноцида над Србима и Јеврејима у НДХ? Који су разлози деценијског прикривања истине о Јасеновцу?